• REKLAMACJE | GROMKA.PL

Reklamacje Towarów

  1. Sposób składania reklamacji:
    Klient może złożyć reklamację towaru z tytułu rękojmi lub niezgodności towaru z umową poprzez wysłanie wiadomości na adres: reklamacje.gromka@gmail.com

  2. Sprawdzanie zamówienia:
    Klient jest zobowiązany do sprawdzenia zamówienia podczas dostawy. Po tym czasie zamówienie uznaje się za dostarczone jako kompletne i użytkowane przez zamawiającego.

  3. Opis reklamacji:
    Zaleca się, aby Klient w opisie reklamacji zawarł:

    • informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, szczególnie rodzaj i data wystąpienia wady;

    • ważny jest również materiał dowodowy w postaci zdjęć/filmu wideo, który pomoże rozpatrzyć reklamacje ;

    • żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży, oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;

    • dane kontaktowe składającego reklamację.

  4. Odpowiedź na reklamację:
    Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeśli Klient będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy, usunięcia wady lub złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uznaje się, że żądanie to zostało uzasadnione.
  5. Dostarczenie wadliwego Produktu:
    Klient wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi jest zobowiązany dostarczyć wadliwy Produkt na adres ustalony ze sprzedawca. W przypadku Klienta będącego konsumentem, koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, natomiast w przypadku Klienta niebędącego konsumentem, koszt ten ponosi Klient. Wszelkie koszty muszą być uzgodnione i zaakceptowane przez obie strony. 


  6. Gwarancją nie są objęte:
  • Wszelkie uszkodzenia wynikające ze zużycia, starzenia się, nieprzestrzegania instrukcji obsługi i montażu oraz niewłaściwego użytkowania produktu, jak również drobne uszkodzenia*
    (*Drobne uszkodzenia to wady, które nie są widoczne gołym okiem i w rozproszonym oświetleniu z odległości 3 metrów prostopadle do miejsca uszkodzenia. W przypadku drobnych uszkodzeń roszczenia wobec Sprzedawcy są bezpodstawne.)

  • Wszelkie uszkodzenia zgłoszone po upływie okresu gwarancyjnego. W takiej sytuacji Sprzedawca (jeśli ma taką możliwość) może zaoferować części wymienne w obniżonej cenie.

  • Towary, które zostały przerobione lub zmienione.

  • Uszkodzenia elementów szklanych (pęknięcia, ubicia) - nie zgłoszone przy odbiorze mebli od dostawcy.

  • Uszkodzenia w wyniku stosowania środków chemicznych.

  • Uszkodzenia towaru spowodowane czynnikami zewnętrznymi, niezależnymi od Sprzedającego i producenta, takimi jak urazy mechaniczne, zanieczyszczenia, zalania, zjawiska atmosferyczne, niewłaściwa instalacja lub obsługa, oraz eksploatacja niezgodna z przeznaczeniem, nie podlegają gwarancji. Gwarancja nie obejmuje także napraw nieautoryzowanych ani niekonsultowanych z Sprzedającym lub serwisem gwarancyjnym.
  • Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał Towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedającego o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedającego niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

  • W sytuacji gdy reklamacja towaru okaże się nieuzasadniona z jakichkolwiek powodów, Nabywca może zostać obciążony stosownymi kosztami związanymi z przeprowadzonymi czynnościami reklamacyjnymi oraz kosztami transportu, zarówno do serwisu gwarancyjnego, jak i z powrotem do Sprzedającego i Nabywcy. 

  • Sprzedający nie dostarcza towaru zastępczego na czas trwania naprawy towaru zakupionego.

W sprawach gwarancyjnych decyzja, czy uszkodzona lub wadliwa część zostanie wymieniona bezpłatnie, czy też zostanie przyznany częściowy zwrot / obniżenie ceny należy do Sprzedawcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane błędami / działaniami osób trzecich, jak również za nieuzasadnioną odmowę odbioru towaru. W takiej sytuacji, koszty związane ze zwrotem i ponowną dostawą towaru ponosi Kupujący.